Imunoplex
Tinkture
Imamo 90 gostiju na mreži
Home Clanci Clanci - Zivot i zdravlje Vegeterijanska ishrana i izdržvljivost
Vegeterijanska ishrana i izdržvljivost
Vegeterijanska ishrana i izdržvljivost U ovom dobu svesnosti o medicinskim troškovima, dr Sajnou Knutsen (Synove Knutsen) je objavila neke fascinantne podatke o koristima vegetarijanske ishrane.1 Njeni rezultati obezbeđuju odgovarajuću demonstraciju o koristima vegetarijanskog stila ishrane u vezi sa opštim zdravljem.

Knutsenova je utvrdila da je i među muškarcima i među ženama bilo približno 15% manje hroničnih bolesti među vegetarijancima u poređenju sa nevegetarijancima. Korišćenje zdravstvenih ustanova se takođe smanjilo. Nevegetarijanci oba pola su prijavili više slučajeva
smeštanja u bolnicu od vegetarijanaca. Upotreba lekova od strane nevegetarijanaca je bila drastično češća. Uopšteno gledano, koristili su oko dva puta više lekova u odnosu na vegetarijance. Vegetarijanska ishrana i izdržljivost Šta je sa koristima vegetarijanske ishrane
pored otpornosti na mnoge bolesti? Mnogi ljudi smatraju da će kada jednom pređu na vegetarijansku ishranu postati slabiji. Brinu se da se neće osećati toliko snažnim. Mnogi od nas su odrasli sa idejom da meso i mleko izgrađuju jače telo. Ispostavilo se da su te ideje mitovi.
Sportisti takmičari su godinama znali da su životinjske masti i belančevine nešto što treba
držati na minimumu kada pokušavaju da izgrade izdržljivost. Uopšteno gledano, započinju
sa praksom poznatom kao “uzimanje ugljenih hidrata”. Takvi pristupi su zasnovani na godinama
istraživanja u oblasti sportske medicine. Jedno klasično istraživanje je izvršeno krajem
1960-ih godina kada je skandinavski istraživač, dr Per-Olaf Astrand (Per-Olaf Astrand) proučavao devet visoko istreniranih sportista. Dr Astrand je menjao ishranu ovih sportista svaka tri dana. Na kraju svakog perioda od tri dana, svaki sportista je vozio bicikl velikom brzinom do iscrpljenosti. Njegovi rezultati:

- Ishrana sa mnogo belančevina i mnogo  masti (bogata mesom) - Maksimalna izdržljivost (vreme do iscrpljenosti) - 57 minuta

- Mešana ishrana (manje mesa, masti i belančevina)-Maksimalna izdržljivost (vreme do iscrpljenosti) -  1 čas 54 minuta

- Vegetarijanska ishrana (bogata ugljenim hidratima) -  Maksimalna izdržljivost (vreme do iscrpljenosti) - 2 časa 47 minuta

Vidimo da sa ishranom bogatom mesom (bogata belančevinama i mastima) sportisti postaju iscrpljeni nakon oko jednog časa. Kada su bili na mešanoj ishrani sa manje mesa, masti i belančevina, a više biljne hrane, mogli su da voze bicikl velikom brzinom skoro dva puta
duže – ukupno 1,9 sati. Međutim, na vegetarijanskoj ishrani vozili su 2,78 sata pre nego što
je došlo do iscrpljenosti. Ovo drastično poboljšanje izdržljivosti ne bi trebalo da iznenadi oštroumne posmatrače životinjskog carstva. Na kraju, bivo, slon i konj nemaju problema sa snagom ili izdržljivošću na vegetarijanskoj ishrani. Konji satima mogu da trče velikom brzinom. Zabeleženo je da su neki slonovi trčali 10 ili 12 sati velikom brzinom. Da li možete da zamislite nošenje sve te težine (preko 6 tona) pri 40 kilometara na čas, 10 ili 12 sati bez prestanka?
Sa druge strane, velike mačke mesožderi kao što su gepardi, tigrovi i druge imaju dobru
brzinu na početku, ali se zamaraju za kratko vreme, često za manje od pet minuta. U životinjskom carstvu, izdržljivost, sposobnost da se obezbedi vrhunska energija za duge periode vremena je u velikoj meri karakteristika vegetarijanskih životinja.

 

                                                                                                                           Dr Nil Nidli

 

 
FacebookMySpaceTwitterDiggStumbleuponGoogle BookmarksLinkedin

Najnovije Vesti

Popularne Teme

Dobrodosli na Eden.rs

 

Copyright © 2010 Eden. All Rights Reserved.
Design: Minerva Plus!.