Imunoplex
Tinkture
Moja Biblioteka
Znakovi Pored Puta
Zdravlje i Sreca
Postanak
Biljna Ishrana
Imamo 17 gostiju na mreži
Home Clanci Clanci - Zivot i zdravlje Nervoza - Ishrana u lečenju i prevenciji
Nervoza - Ishrana u lečenju i prevenciji
 Nervoza - Ishrana u lečenju i prevenciji

NERVOZA nastaje kada nervni sistem u neprijatnim situacijama reaguje disproporcionalno onome što se smatra uobičajenim “normalnim” reagovanjem.

Najčešći uzroci nervoze i neuravnoteženosti nervnog sistema su loše navike, pušenje, alkoholna i stimulativna pića.

Usvajanje određenih zdravih navika pomaže u lečenju i prevenciji nervoze:

– redovno doručkovanje – da bi se izbegla hipoglikemija*, koja može prouzrokovati nervozu i razdražljivost, preporučuje se obilniji doručak;

– uzimanje obroka u isto vreme – da bi se izbegao iznenadni pad nivoa šećera u krvi;

– dovoljno sna i odmora – odlaziti na spavanje pre ponoći jer je preponoćno spavanje kvalitetnije;

– redovna fizička aktivnost – preporučuje se redovno vežbanje ili pešačenje.

Za prevenciju i lečenje povećati unos:

Ovsa – odličan izvor vitamina B, čiji nedostatak stvara nervnu razdražljivost. Ovas sadrži malu količinu avenina, alkaloida poznatog po blagom umirujućem dejstvu.

Pšeničnih klica – ovo je jedan od najboljih prirodnih izvora vitamina B grupe, neophodnih za ravnotežu nervnog sistema.

Suncokretovih semenki – one sadrže isto toliko vitamina B1 kao i pšenične klice. Vitamin B1 blagotvorno deluje na nervni sistem.

Brazilskog oraha – veoma je bogat vitaminom B1.

Oraha – bogat je esencijalnim masnim kiselinama (dominiraju omega-3),

koje uti ču na neurone, isto tako i leciti nom, fosforom i vitaminima B grupe.

Avokada – sadrži esencijalne masne kiseline, fosfolipide i vitamin B6.

Svaki od ovih sastojaka važan je za pravilno funkcionisanje neurona.

Zelene salate – ona je veoma blag sedati v, sadrži vitamine grupe B.

Indijskog oraha – bogat je magnezijumom, njegov nedostatak prouzrokuje nervozu i razdražljivost.

Zelenog graška – on je dobar izvor vitamina B grupe, neophodnih za pravilno funkcionisanje nervnog sistema.

Kajsija – balansira nervni sistem jer je bogata elementi ma u tragovima ili mikroelementima.

Polena – hrani i jača nervni sistem.

Za prevenciju i lečenje smanjiti ili eliminisati unos:

Stimulativnih pića – kofein uzrokuje nervnu razdražljivost i pojačava nervozu.

Kofein kratkotrajno ublažava nervnu razdražljivost, tako da kofeinski zavisnici osete kratkotrajno olakšanje, ali nervoza se ponovo javlja, još većeg intenziteta.

Alkoholnih pića – sva alkoholna pića sadrže eti l-alkohol koji je toksičan za neurone. Iako može nakratko ublažiti nervozu, njegovo dejstvo na nervni sistem je štetno.

Rafinisanog (belog) šećera – mada unos šećera deluje smirujuće kod nervoze izazvane nedostatkom šećera u krvi, njegovo redovno konzumiranje (preko slatkiša), dovodi do hiperakti vnosti i pogoršava nervozu, kako kod dece tako i kod odraslih.

 

                                                                                                                      

 

 

                                                                                                                         Emeli Dožić

 

 
FacebookMySpaceTwitterDiggStumbleuponGoogle BookmarksLinkedin

Najnovije Vesti

Popularne Teme

Dobrodosli na Eden.rs

 

Copyright © 2010 Eden. All Rights Reserved.
Design: Minerva Plus!.